środa, 15 grudnia 2010

O choinka! ;)

Kilka dni temu chwaliłam się Wam nowym nabytkiem w postaci blachy do pieczenia choinek. Wczoraj pierwszy raz zrobiłam z niej użytek :)) Zapraszam na biszkopty!

Do ich upieczenia potrzebujemy:

3 jajek
0.5 szklanki cukru
0.5 szklanki mąki
0.5 łyżeczki proszku do pieczenia
1.5 łyżki kakao

Przygotowanie:

Białka ubić na puszystą pianę...


W trakcie miksowania stopniowo dodawać cukier, żółtka, mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia i opcjonalnie kakao (ja pierwszą partię upiekłam bez tego dodatku). Wypełnić lekko natłuszczone foremki masą do 3/4 ich wysokości.


Piekarnik rozgrzać do 180 stopni C. Biszkopty piec przez 15-20 minut na termoobiegu.


Ciasto wyrasta, ale po otwarciu piekarnika (w tym przypadku: na szczęście ;)) opada.


Voila, gotowe :) Przepis banalny jak wszystkie, których się tykam ;)

Teraz pozostaje już czysta zabawa i przyjemność (no... nie licząc sprzątania kuchni ;)). U mnie w ruch poszły cukrowe, kolorowe pisaki do zdobienia wypieków (kupione na Allegro) i jadalne perełki :))


Zamiast pisaków do osłodzenia biszkoptów możemy wykorzystać nutellę, masę kajmakową, konfitury, polewę do lodów... Możliwości jest wiele, a każda z nich pyszna :)

Do pozostałej masy dodałam wspomniane wyżej kakao. Upiekłam blachę choinek...



... i wystarczyło jeszcze na misia :)


Zdobienie takich "kształtnych" wypieków to moim zdaniem fajny pomysł na zabawę z dziećmi. Następnym razem zapraszam swoją 8-letnią chrześnicę - nie omieszkam podzielić się z Wami efektami jej fantazji ;)

Dodam, że podane przeze mnie proporcje wystarczają na upieczenie max. 12 choinek / misiów (dwóch blach). Na zdjęciach widzicie podwojone ilości - w moim otoczeniu nie brakuje łakomczuchów ;)

A teraz i ja idę spałaszować słodką choinkę i popić ją jeszcze słodszym kakao :) Z perspektywy zimowego, leniwego poranka - duet idealny :)) Smacznego!

6 komentarzy:

  1. mi też! ale mi narobiłaś smaka na coś słodkiego

    OdpowiedzUsuń
  2. Owszem, są pyszne ;)) zwłaszcza na ciepło (podgrzewam w mikrofali) i oblane syropem czekoladowym. Przepis jest z kategorii tych błyskawicznych, spróbujcie koniecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo smakowicie wyglądają. Dodalam Twój blog do mojej listy blogów ulubionych :) Bo jest naprawdę bardzo fajny: ) Przyjemnie się go czyta. Zapraszam na moje bloga http://kobiece-wariacje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Kobiecewariacje, witaj :) miło mi :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...