piątek, 2 maja 2014

Książki miesiąca: kwiecień (plecień) ;)

... bo przeplata, trochę książek, trochę gazet :DDD 


Po słabym czytelniczo marcu przyszedł niewiele lepszy kwiecień. Tym razem jednak nie można powiedzieć, że niewielka liczba przeczytanych książek wyniknęła z mojej niechęci lub lenistwa. Po prostu oddałam się nieco innej lekturze ;)


Wkrótce - jak każdej wiosny - wybieram się na kilka dni do Niemiec. To skłoniło mnie do odkopania archiwalnych numerów magazynu Deutsch Aktuell i odświeżenia sobie języka niemieckiego.

Prenumeratę w/w dwumiesięcznika rozpoczęłam w 2012 roku. Od tamtej pory zgromadziłam już kilkanaście numerów. Uważam, że to świetna forma nauki języka obcego. Gazeta zawiera artykuły krótkie i długie, zabawne i poważne, z rozmaitych dziedzin: zainteresowania, ludzie, kultura, podróże, czas wolny, sport, polityka i tym podobne. Każdy z artykułów zawiera słowniczek trudnych słów, które zostały również podkreślone w tekście.






Słówka i zwroty zostają w pamięci o wiele łatwiej, kiedy czyta się tekst o Majorce lub o grillowaniu ;) niż kiedy wkuwa się je "na blachę". Mój mąż uważa tak samo - sam zaczytuje się w artykułach po angielsku i rosyjsku :)


Prenumeraty zamawiam bezpośrednio w wydawnictwie Colorful Media (KLIK). Oprócz wybranych przeze mnie wariantów językowych dostępne są również: biznesowy angielski, hiszpański, francuski i włoski. Nowością jest pismo StartUp Magazine skierowane do młodych przedsiębiorców - pisane oczywiście po polsku :)

Każda z gazet ma ok. 40 stron. Jeden numer Deutsch Aktuell i English Matters (dwumiesięczniki) kosztuje 9,50 zł. Jeden numer rosyjskiej "ostanowki" (czy jak jej tam ;)) kosztuje 11,90 zł - tu mówimy o kwartalniku. Prenumeraty są oczywiście bardziej opłacalne. Na stronie wydawnictwa czasami można kupić też archiwalne numery w promocyjnych cenach i wydania specjalne. Warto się tym zainteresować!


Odchodząc od tematu językowych gazet - w kwietniu przeczytałam książkę, której czytać nie planowałam, a mianowicie Masa o kobietach polskiej mafii, którą kupił sobie mój mąż.


Kim były matki, żony i kochanki polskich gangsterów? 

Wstrząsająca opowieść o kobietach w cieniu wielkich mafiosów. Co porabia piękna i bezwzględna Inka, która wystawiła ministra Dębskiego? Poznaj Monikę Z, żonę Słowika, damę z zamiłowaniem do ogromnego luksusu i potencjałem mafijnego bossa. Agnieszka R., konkubina Świni. Git-falbana, czyli prawdziwa kobieta mafii. Niewiarygodna historia pięknej Polki, która trzęsła kalabryjską mafią! 

Szaleńczo zakochane? Żądne sławy i luksusu? A może z ambicjami, by wpływać na decyzje polskiej mafii?

Strumienie alkoholu, góra pieniędzy i tuziny kobiet dostępnych na jedno skinienie - właśnie tak były gangster, a obecnie świadek koronny, Masa, opisuje rzeczywistość mężczyzn z pruszkowskiej mafii. Mężczyzn, którzy uważali, że należy im się wszystko o czym tylko pomyślą. Żon, które udawały, że o niczym nie wiedzą. Tancerek go-go i kandydatek do tytułu Miss, które na drodze do celu posuwały się bardzo daleko. Za daleko. 

Wierzę, że Masa, choć nie zawsze wiarygodny, tym razem powiedział prawdę - i dlatego tym bardziej książka wbiła mnie w fotel. Pełno w niej interesowności, bezwzględności, upokorzenia i wykorzystywania. Najbardziej zaskoczyły mnie opisy zaplecza wyborów Miss Polski, które w czasach nastoletnich oglądałam z zapartym tchem. Zabrakło mi tylko pogłębienia tematu relacji gangsterów z żonami i matkami. Niemniej jednak książka zrobiła na mnie piorunujące wrażenie. Przez większość czasu po głowie kołatała mi się myśl: jak tak można? Jeśli ktoś chociaż trochę interesuje się współczesną historią Polski lub jest ciekawy jak funkcjonował przestępczy półświatek, zachęcam do lektury.


W kwietniu przeczytałam też sporą część książki, na którą czaiłam się już od dawna i którą już nawet wcześniej zaczęłam, tylko niepotrzebnie się oderwałam ;) Tym razem się nie dam!


Moja opinia już za miesiąc ;)


Znacie magazyny językowe Colorful Media? Który wariant ma szansę Was zainteresować? Czy taka forma nauki języka w ogóle Was pociąga? :) A może czytałyście już wywiad z Masą? Co sądzicie? Chętnie dowiem się też co Wy przeczytałyście w ostatnim czasie :) Czekam na Wasze komentarze!

8 komentarzy:

  1. świetny pomysł na przypomnienie sobie jezyka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno dużo przyjemniejszy niż uczenie się słówek "na sucho" ;)

      Usuń
  2. Językową prasą mnie zainteresowałaś. Zerknę na to.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aneta, warto! Bardzo lubię te magazyny. Swoją drogą chyba właśnie skończyła mi się moja prenumerata, muszę ją przedłużyć :)

      Usuń
  3. Muszę koniecznie przeczytać "O kobietach polskiej mafii"!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pannacarolina, przygotuj się na lekki szok ;) Miłej lektury!

      Usuń
  4. Jako germanistka kiedyś chętnie sięgałam po Deutsch Aktuell :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Przy otwieraniu tego bloga powinno być ostrzeżenie - czytać tylko wtedy kiedy nie masz nic na koncie. Inaczej grozi zarażeniem chęcią lub nieodpartą potrzebą posiadania :) właśnie zamówiłam English Matter :) Dzieki Violl!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...